2012. március 28., szerda

Zöldségek wokban


Végre tavasz! Elkerülendő a tavaszi fáradtságot, a szervezetnek nagy szüksége van vitaminokra, ásványi anyagokra, rostokra, vízre. Ehhez járulnak hozzá – és egyáltalán a korszerű táplálkozás nélkülözhetetlen részei –, a zöldségek, a gyümölcsök. Leginkább a helyben termett, szezonális zöldségek, gyümölcsök fogyasztása javasolt, ezeknek legmagasabb a vitamin- és ásványianyag-tartalma, és nem mellesleg, a legízletesebbek is.
Viszont jellegükből adódóan, nem mindig fogyaszthatók nyersen, ilyenkor a gyors wokban sütés, grillezés a leginkább célravezető, sőt, kombinálhatóak a párolt és nyers zöldségek. Erre kitűnő példa a korábban készített zöldséges és orosz vinaigrette. Csodálatos sejtvédő a paradicsom, a cékla, a sárgarépa, a sütőtök, nagyszerű méregtelenítő, a szőlő, a káposzta, a zeller, az alma, rostokban különösen gazdagok a hüvelyesek.


Ez a wokban készült zöldségköret egyaránt kitűnő csirkéhez, halhoz, pillanatok alatt elkészül és nagyon finom. Gyakran készítem, és mindig azokból a zöldségekből, amelyek éppen rendelkezésre állnak. Ahogy a salátáknál, itt is fontos a zöldségek frissessége és a felhasznált olajok, sók fűszerek minősége.

Hozzávalók: szárzeller, brokkoli, cukkini, padlizsán, sárgarépa, lilahagyma, vöröshagyma, só, bors, olívaolaj

Elkészítés:
A zöldségeket felvágtam – a cukkinit és a padlizsánt (a padlizsánt először karikára szeltem, besóztam, 10 percig a sóban állni hagytam, utána leöblítettem, hogy az esetleges keserűségét elveszítse) kis kockákra, a zellert karikára, a hagymát félkarikára, a sárgarépát julienn-re, a brokkolit rózsáira szedtem –, sóztam, borsoztam, és az olívaolajon 3-4 perc alatt resch-re, roppanósra sütöttem. Tálaláskor vágható rá friss petrezselyem-, esetleg tárkonylevél.

A zöldségek fajtája, aránya tetszőleges, ízlés szerint változtatható, módosítható.

 

5 megjegyzés:

  1. Fantasztikusan néz ki és biztosan nagyon finom, na és egészséges, ami a legfontosabb

    VálaszTörlés
  2. Micsoda tavaszias színvilág!

    VálaszTörlés
  3. hmm,de klassz egészséges, friss roppanós zöldségek!

    VálaszTörlés
  4. Micsoda színek,és gondolom micsoda ízek!!!!Annyira guszta!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta és finom...én gyakran használom a wok-ot. Gyönyörü szinek, és izek!

    VálaszTörlés