2014. április 28., hétfő

A tökéletes vaníliasodó


A vaníliasodó egy csodás „találmány”, bármilyen desszert „feldobható vele” . Kitűnő piskótához, püspökkenyérhez, kuglófhoz, aranygaluska pedig egyszerűen elképzelhetetlen nélküle. Lényegében ez nem más, mint egy kicsit sűrűbb madártej, hab nélkül. Én most mazsolás-csokoládés kuglófhoz készítettem.

Hozzávalók: 4 tojás sárgája, 0,5 l tej, 100 g cukor, 1 vaníliarúd

Elkészítés:
A tojássárgákat keverjük habosra a cukorral, és higítsuk fel 100 ml hideg tejjel. A maradék tejbe kaparjuk bele a felvágott vaníliarúd magvait, tegyük bele magát a rudat is, és óvatosan forraljuk fel. Ha a tej felforrt vegyük ki belőle a vaníliarudat, és mérsékelt tűzön, folyamatos keverés mellett adjuk hozzá a cukros-tojásos keveréket. Addig hagyjuk a tűzön amíg sűrűsödni nem kezd. A tűzről levéve keverjük tovább, amíg kissé lehűl. 
Ennyi. Egyszerű, gyors, tökéletes. 
Ha jók az arányok, a tojások kitűnően besűrítik a tejet, és liszt egyáltalán nem kell bele. Szerintem.

2 megjegyzés:

  1. Én aranygaluskával kérném, lehetőleg azonnal... ;-))

    VálaszTörlés
  2. Szívesen adnám, én is szeretem, de sajnos még aranygaluskát sohasem készítettem.
    Viszont anyukám receptjét már egy párszor megnéztem :), lehet, hogy egyszer a tettek mezejére lépek, most még elég macerásnak tűnik...

    VálaszTörlés