2011. december 6., kedd

Sonkás-sajtos tekercs


Az egyszerű és gyors vacsorák sorából nem maradhat ki ez a pillanatok alatt elkészíthető, nagyon finom sonkás-sajtos tekercs, mely eredetileg Le roselline di pasta sfoglia néven található, ahol a készítési folyamat fotókon is nyomon követhető. Hogy a könnyű vacsorák sorozatomba mennyire illeszkedik, az talán attól függ hányat eszünk meg belőle. De természetesen nagyszerű előétel vagy partifalat is lehet.
Frissen, a sütőből kivéve, a legfinomabb, nehéz leállni vele.

Hozzávalók: 1 tekercs leveles tészta, 10 dkg prosciutto cotto, 10 dkg edami füstölt sajt, szezámmag, tojásfehérje

Elkészítés:
A sütőpapíron lévő leveles tésztát kitekertem, és ráraktam egy réteg nagyon vékonyra felszeletelt sajtot. A sajtra raktam egy réteg sonkát. A tésztát a sajttal és a sonkával együtt visszatekertem és kis szeletekre vágtam (kilenc darab lett belőle). Visszahelyeztem a sütőpapírra, vágott felükkel felfelé, megszórtam szezámmaggal és megkenten tojásfehérjével. Légkeveréses sütőben 180°C fokon 25 perc alatt aranybarnára sütöttem. Természetesen más főtt sonkával, és sonka helyett szalámival is készíthető.

 

8 megjegyzés:

  1. Köszönöm, vittem! Szuper! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik az eredeti neve:)Tényleg gyors, ha van bolti leveles tésztád,itt csak 1 fajta van, kis lapokra vágva és nagyon drága. De éppen most készítettem vajas leveles tésztát, a hűtőben pihen éppen ,croissant volt tervezve, de ki tudja, lehet, hogy pár ilyet is készítek.

    VálaszTörlés
  3. Ez tényleg nagyon egyszerű és sok variációs lehetőség rejlik benne. Kipróbálom!

    VálaszTörlés
  4. @Petra, trollanyu, Seafalcon, Leon köszi! Nekem is nagyon tetszik az olasz neve, itt szerencsére olcsó a leveles tészta, a készítésével még nem próbálkoztam.

    @Thanks Jay!
    I really enjoy reading your blog too.

    VálaszTörlés
  5. De jó, jegyeztem, gyors, sós, szupi!

    VálaszTörlés
  6. Hát ez aztán tényleg nagyon finom, és könnyü a készitése. Át néztem az olasz oldalra, Jó kis recept. Ügyesen készitetted, Wanna! Szuper finom!
    Hugs,

    VálaszTörlés