2011. december 12., hétfő

Gyümölcsös tiramisu


A tiramisu az egész világon ismert, habkönnyű, olasz édesség, desszert. Nem nagyon kell bemutatni, mindenki szereti, mindenkinek van rá egy tuti receptje. Viszont aki nem szereti a kávét, az sem kell, hogy kihagyja, mert gyümölccsel is nagyon finom, és mivel ez alkohol nélkül készül, a gyerekek is fogyaszthatják.
Nagyon sokféle gyümölccsel készíthető, most mangót, körtét, gránátalmát és málnát tettem bele.

Hozzávalók: 1 mangó, 2 körte, 1/2 gránátalma, 20 dkg málna, 1 ek cukor, 12 db babpiskóta, 5 cl málnalé
- a mascarpone krémhez: 2 tojássárgája, 2 ek cukor, 20 dkg mascarpone, 2 dcl tejszín

Elkészítés: 4 koktélos pohárra

A krémhez először kézi mixerrel habosra kevertem a tojássárgáját a cukorral, ezután hozzákevertem a mascarponét. A tejszínt kemény habbá vertem és egy spatulával a tojásos-mascarponés mixbe forgattam.
A darabokra tört babapiskótát beáztattam a málnalébe.
A málnát villával összetörtem.
A mangót és a körtét kis kockákra vágtam, a körtét, hogy ne barnuljon meg, citromlével meglocsoltam, a gránátalmából a magvakat kiszedtem.
A koktélos poharak aljára tettem 2 ek összetört málnát, erre tettem egy réteg mascarpone krémet, erre egy réteg málnalébe áztatott babpiskótát. A babpiskótára egy réteg gyümölcsöt, erre megint mascarpone krémet, és végül még egy réteg gyümölcsöt.
Ha trópusi gyümölcsökből készítjük, akkor az lehet mangó, papaya, ananász, banán. Kókusztejjel és kókuszliszttel gazdagítva (50 g kókuszliszt és 50 g kókusztej, a mascarpone krémhez keverve), igazi egzotikus csemege.


7 megjegyzés:

  1. Hát bevallom, én nem vagyok egy nagy gyümölcsös, de hogy ez szuper krémes és frissítő az már biztos! Ja, és még jól is néz ki..))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki!:) Eddig még csak hagyományos tiramisut ettem... De ezt szívesen megkóstolnám!:)

    VálaszTörlés
  3. Isteni:) Mindenféle misu nagy rajongója vagyok, ez pedig gyönyörűen fest és tuti finom lehet:)

    VálaszTörlés
  4. Wanna, ez a gyümölcsös Tiramisu valami csodás, finom, és nagyon kreativ módra van elkészitve, mint az összes finomságokat amit felteszel a blogodra!

    VálaszTörlés