2011. november 24., csütörtök

Linzerkarika - pávaszem


Az omlós linzertészta – alaprecept, nagyon sok gyümölcsös sütemény alapja, sok minden készíthető belőle. A Habos almatorta, a Körtetorta mandulával vagy a Tarte Tatin is ezek közé tartoznak. A linzerkarika, vagy pávaszem, ahogyan anyukám receptes füzetében szerepel, nálunk az ünnepi asztalok elmaradhatatlan aprósüteményeinek egyike volt.
Ezért ezt a nevet megtartom, még ha „hivatalosan” nem igazán helyes. Nekem, sőt a gyerekeimnek is ez – pávaszem.
 
Elkészítés: 
A vajas tésztát a Torta della Nonna-nál leírtak szerint készítettem el. Utána, a hűtőből kivéve, a tésztát lisztezett deszkán kinyújtottam, és egy pohárral karikákat szaggattam belőle. Aztán a karikák feléből még gyűszűnyi kis karikákat vágtam ki. Ez lett a linzerkarika felső része. A karikákat előmelegített sütőben 180°C fokon 20 perc alatt aranyszínűre sütöttem. Miután kihűlt, a lyukas karikákat porcukorral megszórtam és saját készítésű barackdzsemmel az alsó és felső karikákat összeragasztottam. 
 

11 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kép:) A linzer nagyon népszerű szerintem minden gyereknél. Nálunk általában virág formában készül és ez a virágos süti:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki tényleg, a kép is nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés
  3. ez csak akkor lehetne szebb, ha az én tányéromon illatozna:)

    VálaszTörlés
  4. Karácsonyra sütöttem 2 hatalmas tepsivel, ezek szerint elrepült egy év, mert valószínűleg idén is készül, mindenki szereti, a tieid csábítóan bájosak!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon gusztusos. Imádom a fotóidat. Öröm nézni! :)

    VálaszTörlés
  6. wow...sounds scrumptiously tasty..
    first time here..love your space...
    awesome posts with lipsmacking cliks..
    Am your happy follower now..;)
    do stop by mine sometime..
    Tasty Appetite

    VálaszTörlés
  7. Wanna, nagyon is igazad van a linzer tészta készitésével...nálunk shortbread tésztának hivják ezt az alaptésztát. Én már gyerek korom óta imádom a Linzer karikákat, emlékszem széjjel szoktam szedni és külön edtem a részleteket.
    Nagyon guszta, és finom...a fotóid mindig gyönyörüek!

    VálaszTörlés
  8. Liebe Anna!Ich gratuliere Dir!Mir gefallen die Bilder,aber hilf mir bitte beim Kochen!Tschüs:Éva.

    VálaszTörlés
  9. @Eva, danke! Ich freue mich Dich hier zu sehen, natürlich ich bin bereit Dir zu helfen. Stelle bitte Deine Fragen hier.

    VálaszTörlés
  10. Ooh, that picture on top is so drool-worthy!

    VálaszTörlés