2012. július 10., kedd

Itókák kánikulára


A legfontosabb, hogy nagy melegben sokat igyunk! A víz a legtermészetesebb szomjoltó, de ha valami finomságra vágyunk, akkor is széles a választék. És ez nem feltétlenül édeset jelent, mert a hőségben az izzadás miatti sóvesztést is pótolni kell. Kézenfekvő megoldás a hideg zöldségleves, mint a zöld gazpacho uborkából, vagy a görögdinnyés gazpacho, nagyszerű hűsítő a granita, azaz a jégkása.
Vagy egyszerűen készíthetünk ayran-t, ami nem más, mint egy török eredetű joghurtital, joghurtból, jéghideg vízből és sóból, amit ízesíthetünk citrommal, mentalevéllel. Ennek édes, gyümölccsel felturbózott változata a lassi, azaz a gyümölcsturmix.
Ez a turmix most 450 g natúr görög joghurtból, 1 mangóból és 1 kisebb sárgadinnyéből készült. A gyümölcsöt megmostam, meghámoztam, kis kockára vágtam és a joghurttal összeturmixoltam. Lehűtöttem és tálaltam. Ízesíthetjük barna lágy nádcukorral és egy pár csepp citrommal – ízlés szerint. 


 

8 megjegyzés:

  1. Hmmm, nagyon jól jönne egy ilyen itóka!

    VálaszTörlés
  2. Imádnám, és még mindig nem készítettem lassi-t:)

    VálaszTörlés
  3. Igen, igen, ilyen hőségben ez az igazi, nekem ebéd helyett is:)
    Erika, látszik, hogy Dublinban nincs nagy meleg, ezért várat magára nálad a lassi :)

    VálaszTörlés
  4. Igazi nyári ital! Különböző diétákba is jól beilleszthető :)

    VálaszTörlés
  5. Már az agyamra ment ez a nagy meleg,
    csak leveken élünk és vegetálunk, csak azt nem értem miért nem fogyok.:)

    VálaszTörlés
  6. Hát ez a friss üditő zöld gazpacho ital nagyon ötletes, és bizony szükséges, és egészséges. Pontosan megfelel ebben a nagy hőségben!

    VálaszTörlés